De Leanspecialist voor kleinere bedrijven en organisaties
Aanbod
Heb je het idee dat er veel tijd verspild wordt aan zaken die minder belangrijk zijn?
Denk je dat er overbodige handelingen verricht worden?
Nemen je medewerkers onvoldoende initiatief om problemen definitief op te lossen?
Werkt iedereen op zijn eigen manier?
Zijn er klachten over werkdruk?
Door aan de slag te gaan met Lean procesverbetering, worden een scala aan problemen opgelost, waarvan je niet gedacht had, dat ze met elkaar te maken hebben.
Voorbeelden:
- Door een werkproces te stroomlijnen worden er geen overbodige handelingen meer verricht, die de medewerkers frustratie bezorgen. Er wordt geld bespaard, de klant wordt sneller geholpen en de werkdruk daalt. Door de gedaalde werkdruk ontstaat tijd om initiatieven te ontplooien om de manier van werken nog verder te verbeteren. De medewerkers worden steeds enthousiaster over hun werk
- Door een standaard manier van werken, kan werk makkelijk overgenomen worden in vakanties of bij ziekte. Nieuwe medewerkers kunnen snel ingewerkt worden. Dit voorkomt een hoge werkdruk en de verspilling van tijd en middelen. Er is meer tijd voor zaken die buiten de standaard vallen en het werk interessanter maken en beter in te spelen op de wensen van de klant
- Door klachten van klanten altijd serieus te nemen en kritisch te kijken naar wat echt van waarde is voor de klant, wordt het voor je medewerkers makkelijker om problemen van klanten snel en naar tevredenheid op te lossen. Klantvriendelijk zijn gaat dan vanzelf. Faalkosten dalen.
Procesverbetering speelt zich af op het raakvlak van klant, medewerker en bedrijf.
Zonder klanten geen bedrijf. Het is dus van levensbelang om te leveren wat de klant wil en daarmee tevreden klanten te krijgen en te houden.
Tegelijkertijd moet de manier waarop de klant bediend wordt voor de medewerker uitvoerbaar zijn op een prettige manier.
Tenslotte moet het voor het bedrijf onder aan de streep voldoende opleveren.
Het is dus zaak de belangen van alle drie in de gaten te houden, terwijl het belang van de klant toch voorop staat.
Weet je niet goed hoe je verbetering kunt krijgen?
Kritische blik nodig?
Iemand die vragen stelt?
Iemand die helpt de oorzaken van de problemen te vinden?
Neem contact met me op voor een gesprek: 06 28 97 26 22 of info@allinplace.nl.
Hoe gaat het in z’n werk?
Procesverbetering is maatwerk.
We beginnen met een gesprek, om te bepalen wat er aan de hand is en wat een goed onderwerp is om aan te pakken.
Samen bepalen we wie er bij het traject betrokken moeten worden en hoeveel tijd er voor uitgetrokken wordt. Bijvoorbeeld een Kaizenevent van 2 dagen, voor overzichtelijke processen. Een Kaizenevent van een week voor grotere processen. Ook een traject van een paar maanden is een mogelijkheid, als er veel verbetermogelijkheden zijn of de problemen complexer.
De medewerkers gaan het huidige proces in kaart brengen in een aantal interactieve sessies.
Vervolgens worden er verbeteringen bedacht en hoe die ingevoerd worden en welke ondersteuning er nodig is, om de nieuwe manier van werken vol te houden.
Het traject wordt afsloten met een laatste formele bijeenkomst om te voorkomen dat het door blijft sudderen.
Wil je eens praten hierover?
Neem contact met me op om een afspraak te maken om meer te horen over Lean procesverbetering. We maken dan een afspraak op jouw of mijn locatie om te praten over wat het inhoud en wat het voor jou, je medewerkers en je bedrijf of organisatie kan doen. Mail of bel: info@allinplace.nl of 06 28 97 26 22.
Trainingen op het gebied van efficiënt werken
Ik geef ook nog steeds met veel plezier trainingen op het gebied van efficiënt en effectief werken. Dat doe ik voor groepen en individuen. Er zijn ook onlinetrainingen.
Trainingen op het gebied van efficiënt werken zijn nuttig en hebben raakvlakken met procesverbetering. Denk bijvoorbeeld aan het efficiënt afhandelen van je mail. Ook dat is een proces dat je kunt verbeteren.
Kijk eens op de pagina Trainingen en workshops om te zien of je daar ook mee geholpen bent.