5 Goede gewoontes die je soepel door je werkweek helpen

Heb je een plan voor de week of kijk je maar hoe het loopt? Dat laatste lijkt heel fijn. Veel vrijheid. De vraag is, of je dan je doelen haalt en daar uitkomt waar je wezen wilt.

 

Sta even stil, voor dat je in actie komt.

 

Maak van deze 5 tips een goede gewoonte:

  • Schrijf je taken op. Hou je hoofd leeg. Je hebt je hoofd nodig om na te denken. Verspil je energie niet aan het onthouden van onnozele dingetjes.
  • Bekijk je agenda. Welke afspraken heb je wanneer? Zit daar tijd bij voor je belangrijke taken of wordt je agenda gedomineerd door anderen?
  • Overzie vorige week. Liggen er nog zaken waar deze week dan echt aandacht aan besteed moet worden?
  • Pak je spullen. Heb je alles wat je nodig hebt voor je werkdag? Controleer even of het wel compleet is. Zet je spullen het liefst ’s avonds al klaar, zodat je niet in de hectiek van de ochtend nog van alles bij elkaar moet rapen.
  • Bekijk je doelen. Wat ga je deze week bereiken? Ben je nog op weg daar naar toe of dreig je van je pad te raken? Kloppen je doelen met wat er aan tijdsbesteding in je agenda staat?

Maandagochtend de werkweek beginnen met even stil staan en de week te overzien helpt je, om doelgericht je werkweek in te gaan.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.